25 Mart 2010 Perşembe

MALİK IBNU DİYNAR

SONUNA KADAR OKUYUN..

Çevremdeki insanlar yaptigim zulumden dolayi benden uzaktilar..

Dediki:
Günlerden bir gün Evlenmeyi arzuladim ve bir çocuk sahibi olmayi..
Evlendim ve bir çocugum oldu..Adini Fatma koydum..Onu cok sevdim..Ve Fatma büyüdükce kalbimdeki imanda onunla büyüdü..Kalbimdeki isyanda azaldi onunla..
Elimde içki kadehi vardi onu içme istegiyle doldurmustum Fatma onu devirdi..daha yasi iki bile degildi..

Sanki ona bunu yaptiran Allah'tı!
O büyüdükçe kalbimdeki imanda onunla buyudu..Allah'a yaklaştıgım her bir adımda içinde oldugum maasilerden(isyanlardan) uzaklaştim biraz biraz..
Ta ki Fatma 3 yaşına basana kadar..
3 Yasini bitirdiginde Fatma öldü!!

Ve Malik Ibnu Diynar devam ediyor anlatmaya:

Kizim Fatma ölunce durumum vaziyetim eskisinden dahada kötu oldu..
Ve bende çevremdeki müslümanlarda olan ve beni bu büyük üzüntüye karşi dayanmami sagliyacak sabir yoktu..

Hersey çok kötüye gidiyordu..Şeytan durmadan benimle oynuyordu..Ta ki o gün geldi ve Şeytan bana dediki:

"Bugün öyle bi sarhos olacaksinki daha önce hiç böyle sarhos olmadin!!"
Ve ben o gece içmeye ve sarhoş olmaya azmetmistim..Gece boyu içtim..içtim.. içtimm!!

Öyle bir duruma gelmiştimki rüyalar beni birbirine atiyordu..Taki o rüyayi görene kadar:

Rüyamda kıyamet günündeydim!güneş kararmiş,denizler ateşe çevrilmis,Depremler oluyordu durmadan..

İnsanların hepsi kıyamet günündeydi..Insanlar zumre zumre..grup gruptu..ve ben o insanlarin arasindaydim..
Sesler duyuyordum birisi sesleniyordu:
Ey Filan oglu filan!! Cabbara hesap vermeye hadi! Diyordu ..

Ve o çagrilan insanin yüzünün rengi simsiyah olmustu duydugu o korkudan..
Bircok insane çagrildi.. ta ki kendi ismimi duyana kadar..
Ses beni çagiriyordu..Haydi Cabbara Hesap vermeye!! Diyordu..

O an çevremdeki o insane kalabaligindan kimse kalmamisti.. Kıyamet günü..Mahşer yeri bomboştu..
Sonra bir anda karşimda bir fare gördüm çok büyüktü(devdi),çok vahşi ve çok saldırgandi..çok güçlüydu..Agzi açık bana dogru koşuyordu..
Bende duydugum korku ve dehşetten dolayi ondan kaçmaya başlamıştım..
Kaçarken bir anda karşimda oldukça ya$li ve zayif bir adam gördüm!ve ona seslendim:
-AHH!!Beni bu dev fareden kurtar!!
Bana dediki:Oglum Ben cok zayifim seni ondan kurtaracak gücüm yok.Ama su yönde ko$ eminim kurtulusa ereceksin..

Ben onun dedigi yöne dogru koşmaya başladim..Dev fare hala arkamdaydi beni kovaliyordu..Ve karşima cehennemin ateşi çıktı..Yüzümde hissediyordum o dehsetli sicakligi!!!
Fareyle cehennem arasinda sıkışmıştım..
Ve kendi kendime dedimki o an..Ben bu fareden ateşe düşmek içinmi kaçıyorumm!!

Ve koşa koşa bana bu yolu tarif eden o zayif adama dogru koşmaya başladım..Farede peşimdeydi gittikçe yaklaşıyordu bana
Çok korkuyordum!!Adamın yanına geri geldim ve ona dedimki:
-Allah aşkina beni bu fareden kurtar yalvaririmm!
Ve yaşli adam benim halime agliyordu..
Bana dediki:
Beni görüyorsun ben cok zayifim güçsüzüm benim seni kurtaracak halim yok..Ama bu sefer $u yönde ko$!bu sefer inşallah kurtulusa ereceksin….

Adamın dedigi yönde koştum deli gibi..Fare hala kovalıyordu bir adim arkamdan koşuyordu..Beni ısıracaktı az kalmisti…Ta ki karşımda o dagı görene kadar…
O dagın üstünde birsürü bebek vardi..
Ve o dagin üzerinde bulunan çocuklarin hepsi agliyorlardi..hepside ayni şeyi söyleyerek agliyor haykiriyorlardi..
Diyorlardiki:
-Ey Fatmaa!! Babana bakk! Babana Bakkk!!

Malik ibnu Diynar dediki:
O an o çocugun kızım Fatma oldugunu anlamıştım..
Ve o an 3 yaşinda ölupte cennete gitmis bir kizim olduguna cok sevinmistim..Beni bu dehsetli korkudan(fareden) kurtarip Cennete sokacakti…
Kizim beni sag eliyle tutu ve kurtardi…
Ve sol eliyle fareyi itti..ben o an korkudan olu gibiydim..

Sonra tipki Dünyadayken oldugu gibi onu kucagima oturttum!
Bana dediki:
Ey Babacigim! Deyip şu ayeti okudu bana:

ألم يأن للذين آمنوا أن تخشع قلوبهم لذكر الله

Meali: "Iman edenlerin kalplerinin Allahı'n Zikrine dönmesinin zamani gelmedimi?"

Ona dedimki:
Kizimm!Bu fare neydi bana anlat!!

Dediki:O fare senin dünyada içinde oldugun işledigin kötu amellerindi..Onu sen besledin büyüttün ve onun seni yiyebilecek büyüklüge sen ulaştirdin!!

Ey Babacigimm!Sen bilmiyor musun ki Dünyada işlenen ameller Ahirette kiyamet gününde mucessem olarak karsimiza cikar!!

Ona dedim ki:
Peki o zayif adam?

Dedi ki:
O Yaşli ve zayif adam senin güzel amellerindi..Sen onu böyle zayiz boyle güçsüz..böyle çaresiz biraktinn..onu kendi haline aglattin..!!!Seni kurtatmasina izin veremeyecek duruma sen koydun!
Eger ben dogmasaydim ve küçük yaşta günahsiz olarak ölmeseydim seni bu dehşetten kurtaracak başka bişey yoktu!

O an uykudan aglaya aglaya uyandim!
Agzimdan cikan su kelimelerle:
Evet Allah'ım vakti geldi..Evett Allah'ımmmmmm vakti geldii!!

Hemen gusül abdesti alip giyinip camiye koşayım sabah namazina! Günahlarimdan arınmak kendime cennet yolunu çizmek..tövbe etmek Allaha yalvarmak içinnn…
Camiye girdigim an imamin okudugu o ayet!!!
Rüyamda kizimin beni kurtardiginda okudugu ayetti!!

ألم يأن للذين آمنوا أن تخشع قلوبهم لذكر الله


Meali: "Iman edenlerin kalplerinin Allah'ın Zikrine dönmesinin zamani gelmedimi?"

Bunlari yaşayan kişi…
Tabiinlerin imamlarinin efendisi!!
MALiK BiN DiYNAR!!!

O insanlar arasinda geceler boyu aglamasiyla bilinirdi…

Ve derdiki:
Allah'ım! Kimin cennete girecegini,kimin cehenneme girecegini sadece sen bilirsin!

Ben bunlardan hangisiyimm???

Allah'ımm!!Beni cennet ehlinden eyle! Cehennem ehlinden eyleme!

Malik Bin Diynar büyük bir tövbe etti..
Ve insanlar arasinda böyle meşhur oldu:

Caminin kapisina giderdi ve insanlara seslenirdi..derdiki:

Ey asi insanlar ey gunahkar insanlar…Allah'ıniza dönün!!Gafil insanlar….Allah'ıniza dönünn!!!

Ey Allah'tan kaçan kullar..Allah'iniza dönünn!

Rabbin sana gece gündüz sesleniyorr!Seni çagiriyorr!!!


"BANA BIR KARIŞ YAKLAŞANA BEN BİR DIRSEK YAKLAŞIRIM..BANA BIR DİRSEK YAKLAŞANA BEN BİR KULAÇ YAKLAŞIRIM…BANA YÜRÜYENE BEN KOŞARIMM!!..

La ilahe illa ente Subhaneke…Inni kuntu min el-Zalimin(tovbe duasi)

Peygamber efendimiz bir hadis-I Şerifinde şöyle buyuruyor:

أن يهدي الله بيدك رجلا واحدا خير لك من الدنيا وما فيها!
Meali:
"Bir insanin hidayetine vesile olman senin icin dünyadan ve içindeki herşeyden hayirlidir"


Bunu tanidiginiz herkese yollamanizi istiyorum..Cunku bildigini ogretmek haktir!

Gonderecegim kisiler bunlari biliyor demeyin,hatirlatmak efdaldir!

Belkide bir kisinin hidayetine vesile olacaksin! Ve sevaplarin en buyuklerinden kazanacaksin!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkür Ederim

İletişim araçları